Forum fashion futurum na temat przyszłości mody

Eksperci z 24 krajów mówili o przyszłości mody na forum Fashion Futurum.

W Moskwie odbyło się forum Fashion Futurum na temat „Przyszłość niezależnych marek w rzeczywistości postobrazowej: kody kulturowe i możliwości biznesowe”. W forum wzięło udział 74 prelegentów z 24 krajów: Pascal Moran, prezes Francuskiej Federacji Haute Couture i odzieży gotowej (Francja); Carlo Capasa, prezes Camera Nazionale della Moda Italiana (Włochy); Pierre Rougier, założyciel PR Consulting (USA), współpracującego z takimi markami jak Dries Van Noten, LOEWE, Yeezy, Roman and Williams, SSENSE; Michaela Erlanger, stylistka gwiazd (USA), której klientkami są Meryl Streep, Lupita Nyong’o, Diane Kruger; Paul Owens, dyrektor World Cities Culture Forum, założyciel i dyrektor BOP Consulting (Wielka Brytania); Danilo Venturi, dyrektor Polimoda (Włochy); Jackie Andrews-Ull, konsultant ds. Zrównoważonego rozwoju w dziedzinie mody i tekstyliów, wykładowca w Central Saint Martins (Wielka Brytania); Burak Kakmak, współzałożyciel The Digital Fashion Group (Wielka Brytania); Carrie Somers, współzałożycielka i dyrektor ds. Operacji międzynarodowych, Fashion Revolution (Wielka Brytania); Maeve Campbell, zastępca redaktora naczelnego, Euronews Living (Wielka Brytania); Mahoro Seward felietonista dla iD Magazine (Wielka Brytania); Amber Jay Slooten, współzałożyciel i dyrektor kreatywny The Fabricant (Holandia) i in. Forum Fashion Futurum było wspierane przez Moskiewski Departament Kultury. Mahoro Seward felietonista dla iD Magazine (Wielka Brytania); Amber Jay Slooten, współzałożyciel i dyrektor kreatywny The Fabricant (Holandia) i in. Forum Fashion Futurum było wspierane przez Moskiewski Departament Kultury. Mahoro Seward felietonista dla iD Magazine (Wielka Brytania); Amber Jay Slooten, współzałożyciel i dyrektor kreatywny The Fabricant (Holandia) i in. Forum Fashion Futurum było wspierane przez Moskiewski Departament Kultury.
Łącznie 16 sesji obejrzano ponad pół miliona razy na wszystkich platformach: serwisach medialnych, sieciach społecznościowych, fashionfuturum.ru , itp. Transmisje z forum w języku angielskim wzbudziły duże międzynarodowe zainteresowanie – sesje były dostępne na żywo na stronach mediów społecznościowych, serwisach medialnych , salonach wystawowych i sklepach koncepcyjnych. Przykładowo 3000 widzów łączyło się z sesjami na stronach amerykańskiej edycji The Impression i berlińskiego concept store Studio 183, a na stronie paryskiego showroomu Romeo forum Fashion Futurum w ciągu dnia oglądało prawie 1500 osób.

Nagranie z forum jest dostępne do oglądania w oficjalnej grupie Fashion Futurum w największej sieci społecznościowej w Rosji i krajach WNP VKontakte.
Na zakończenie forum podsumowano wyniki 2020 roku i sformułowano prognozy na 2021 rok. Kierunki wypracowane w tym roku staną się kluczowe w przyszłości: lokalność, cyfryzacja, kultura, zrównoważony rozwój, różnorodność, unifikacja, kreatywność wizualna, komunikacja, eksperymentowanie. Ogólnie rzecz biorąc, eksperci zakładają, że tryb offline nie stanie się przestarzały, ale zostanie nierozerwalnie powiązany z formatem online. W nadchodzącym roku będzie większa rywalizacja między projektantami i innymi twórcami w przestrzeni cyfrowej.
Wygrywają uczciwe i szczere strategie marki, a takie podejście pomoże przyciągnąć uwagę stylistów celebrytów. Format prezentowania treści na portalach społecznościowych stanie się zupełnie inny, lokalne marki będą mogły śmiało skupić się na docelowej grupie odbiorców, dzięki czemu w przyszłości będzie to duży krok w kierunku globalnego rozpoznania. Ponadto, zgodnie z prognozami prelegentów forum, wiele wydarzeń lokalnych, dzięki formatowi cyfrowemu, zostaje przekształconych w międzynarodowe. Media internetowe będą pracować nad rozwojem własnej niszy w sieciach społecznościowych, a tym samym będą próbować konkurować z niezależnymi ekspertami branżowymi, którzy już zgromadzili wokół siebie docelową grupę odbiorców.

Trendem będzie także współdziałanie kreatywnych przedstawicieli megamiast z krajami rozwijającymi się. Moda stanie się motorem nie tylko kulturalnym, ale także ekonomicznym komponentem krajów rozwijających się.
Australia, Brazylia, Izrael, Kanada, Meksyk, Nowa Zelandia, USA, Japonia – to kraje, na których rosyjscy przedsiębiorcy powinni się w pierwszej kolejności skupić.